Szív egészségére reggeli, Így kellene étkezni az egészséges szív és érrendszer érdekében

Mit tegyünk, hogy fiatal maradjon a szívünk?

Mit tegyünk, hogy fiatal maradjon a szívünk?

Kövess Péter Hogyan tárolták az emberek az élelmiszereket, amikor még nem létezett hűtő? Mi az egészséges szív titka?

szív egészségére reggeli

Fogyasszunk minél energiadúsabb reggelit, és nézzünk minél kevesebb tévét — javasolják görög kutatók. Sokszor hangoztatott igazság, miszerint a reggeli a nap legfontosabb étkezése. Nem csupán napi közérzetünket határozza meg alapvetően, hogy megfelelően eszünk-e ébredés után, az Athéni Egyetem munkatársai szerint szívünk egészségében is szív egészségére reggeli közrejátszik az energiadús reggeli. Emellett az is fontos, hogy ne bámuljuk folyton a tévét, ha jó karban szeretnénk tudni szívünket és vérkeringésünket.

Árt a szívünknek a túl sok tévénézés A szakemberek mintegy kétezer, 40 és 99 év közötti férfit és nőt szív egészségére reggeli ki vizsgálatuk során, akiknek átlagéletkora 63 év volt.

szív egészségére reggeli

A megkérdezettek között egyaránt szerepeltek teljesen egészséges személyek, illetve olyanok is, akiket a múltban kezeltek már különböző szív- és érrendszeri panaszokkal. Az alanyoknak alaposan be kellett számolniuk étkezési, illetve sportolási szokásaikról, emellett a tudósok artériáik épségét is megvizsgálták, többek közt az érelmeszesedés tünetei után kutatva.

A reggeli kihagyása merénylet lehet a szív ellen

A válaszok alapján a megkérdezetteket három kategóriába sorolták: az elsőbe tartoztak azok, akik hét órát vagy annál kevesebbet töltenek tévénézéssel egy héten, a másodikba azok, akik heti hét-huszonegy óra közötti időtartamban ülnek a képernyő előtt, végül az utolsó csoportot azok a résztvevők alkották, akik ennél is többet néztek tévét. A szakemberek egyértelműen úgy találták, hogy a különböző szív- és érrendszeri megbetegedések esélye a harmadik csoportba tartozóknál a legnagyobb.

7 Szív + Érrendszer támogató segítség

Az eredmények azt mutatták, hogy azoknál, akik heti szinten huszonegy óránál többet nézik a tévét, jóval nagyobb arányban a két másik csoporthoz képest ötven, illetve hatvannyolc százalékkal gyakrabban figyelhető meg a 2-es típusú diabétesz és a magasvérnyomás-betegség kialakulása — melyek a szívproblémák elsődleges előidézői. Sotirios Tsalamandris, az egyetem kardiológusa úgy látja, ezekért elsősorban a huzamosabb tespedés, a mozgásszegény életmód a felelős, ezért azt javasolja az érintetteknek, hogy magas vérnyomás esetén sokáig élhet és közben végezzenek kisebb fizikai megterhelését jelentő cselekvéseket, például a házimunka különböző válfajait vagy szív egészségére reggeli edzésgyakorlatokat, ahelyett hogy a fotelben vagy a kanapén elnyúlva szívnák magukba a képernyőről érkező tartalmakat.

20 étel, amely csökkentheti a szívbetegség kockázatát

A kétezer résztvevő közül mindössze kétszáznegyvenen számoltak be arról, hogy magas energiatartalmú, vagyis napi kalóriabevitelük több mint húsz százalékát fedező reggelit fogyasztanak, melynek része többek közt a tej, a méz, a gabonapelyhek, a kenyér és a sajt. A legtöbben, valamivel kevesebb mint kilencszáz személy nyilatkozott úgy, hogy reggelijük közepes energiatartalmú, vagyis a napi a hipertónia utolsó szakasza öt-húsz százalékát szolgáltatja számukra.

Ide tartozik többek közt a kávé, a zsírcsökkentett tej, az olívabogyó, illetve a különböző gyümölcsök is.

Az utóbbi évtizedek kutatásai a reggeli további hasznos hatásait is kimutatták, például a vércukorszint stabilizálását, vagy a fogyókúrában betöltött meghatározó szerepét. Azonban reggeli és reggeli között is van különbség.

Hatszáznyolcvan résztvevőről pedig kiderült, hogy egyáltalán nem fogyasztanak semmiféle reggelit. A vizsgálatok egyértelműen azt bizonyították, hogy minél kiadósabb reggelit fogyasztunk, érrendszerünk annál jobban képes megőrizni egészségét.

Cikkajánló Legyen szívügyed a szíved egészsége! A szív az emberi test motorja, amire egész életünk során vigyáznunk kell. Az egészséges szív nélkülözhetetlen a teljes élethez, függetlenül nemtől vagy életkortól.

A magas energiatartalmú reggelit preferálók körében 2,3 százalékos volt az érfalak merevsége, míg a második csoportba tartozóknál 9,5 százalék volt ez a szám, azoknál, akik pedig, akik nem szoktak reggelizni, már 15 százalékra ugrott a mutató. Az artériák falára rakodó koleszterin és egyéb káros anyagok mennyisége melyek az érszűkületet okozzák hasonlóképpen annál inkább növekvő tendenciát mutatott, minél kevesebbet reggelizett az adott személy.

A szóban forgó kísérletek eredményei természetesen nem jelentik azt, hogy konkrét, megcáfolhatatlan oksági összefüggés létezne ezen jelenségek között.

  • Aerob gyakorlatok és a szív egészsége
  • Így kellene étkezni az egészséges szív és érrendszer érdekében
  • Szív-egészségügyi tények 2022 Malajzia
  • Herbalife szívegészségügyi videó 3

Nem szabad figyelmen kívül hagynunk azt az eshetőséget például, hogy azok, akik helyesen táplálkoznak és kevesebbet tespednek a képernyőt bámulva, egyéb szokásaikban is igyekeznek egészségtudatosabbak lenni — például kerülik a dohányzást, mely az egyik legjelentősebb kockázati tényező a szívbetegségek kialakulásának tekintetében.

Másrészt az is lehetséges, hogy az adott személyek által fogyasztott energiadús reggeli olyan összetevőkből állt, melyek önmagukban segítenek szívünk egészségének megőrzésében. Mindettől eltekintve Tsalamandris szerint a kiadós, tápanyagban gazdag reggeli elengedhetetlen része az egészséges táplálkozásnak, erről pedig sokan megfeledkeznek.

szív egészségére reggeli

A szakértő például az ún. A kardiológus és társai szeretnék a jövőben egy hosszabb időtartamot felölelő, legalább tíz évre kiterjedő vizsgálattal — mely a különböző környezeti hatásokat is tekintetbe veszi — bizonyítani jelen kutatás tanulságainak releváns mivoltát.

szív egészségére reggeli

Oszd meg másokkal is!

Fontos információk